Equilibrium: Jurnal Pendidikan

Equilibrium: Educational Journal with ISSN Print: 2339-2401 and ISSN Online: 2477-0221 is a peer-reviewed journal for the publication of scientific articles in the fields of education and sociology, which is open to lecturers, teachers, and the public as needed. Meanwhile, the journal equilibrium publication space is in the fields of education, social, culture; current issues of contextual as pure and applied science; research results (qualitative, ethnography, phenomenology, case studies), assessment and development of thesis / thesis / dissertation / research results that have never been published in other media. Equilibrium Journal of Education has collaborated with the Center for Conservation of Cultural Values of South Sulawesi. The equilibrium journal is published by the Sociology Education Study Program, 3rd Floor FKIP Building, Muhammadiyah University of Makassar.

Equilibrium: The Journal of Education has been National Accredited by the Ministry of Research, Technology and Higher Education in 2019. 

Equilibrium: Jurnal Pendidikan dengan ISSN Cetak: 2339-2401 dan ISSN Online: 2477-0221 merupakan Jurnal Peer ulasan untuk publikasi artikel ilmiah di bidang pendidikan dan sosiologi, yang terbuka untuk para dosen, guru, dan masyarakat sesuai kebutuhan. Sedangkan ruang publikasi jurnal equilibrium adalah bidang pendidikan, sosial, budaya; isu-isu mutakhir kontekstual sebagai ilmu murni dan terapan; hasil penelitian (kualitatif, etnografi, fenomenologi, studi kasus), penilaian dan pengembangan skripsi / tesis / disertasi / hasil penelitian yang belum pernah dipublikasikan di media lain. Equilibrium Jurnal Pendidikan telah melakukan kerjasama dengan Balai Pelestarian Nilai Budaya Sulawesi Selatan. Jurnal equilibrium diterbitkan oleh Program Studi Pendidikan Sosiologi, Gedung FKIP Lantai 3, Universitas Muhammadiyah Makassar. 

Equilibrium : Jurnal Pendidikan Telah Terakreditasi Nasional oleh Kemenristek Dikti Tahun 2019. 

Direktorat Jenderal Penguatan Riset dan Pengembangan, Kementerian Riset, Teknologi, dan Pendidikan Tinggi Republik Indonesia (Nomor: 36 / E / KPT / 2019) Berlaku hingga 2022 (Hal 84 No 226). 

  

 


Journal Homepage Image

Vol 9, No 1 (2021): EQUILIBRIUM JURNAL PENDIDIKAN

Table of Contents

Articles

Kaharuddin Kaharuddin
PDF
1-8
Wahyu Wahyu, Laila Azkia
PDF
9-17
Cholilawati Abdullah, Dewi Suliyanthini
PDF
18-24
Michael Jeffri Sinabutar
PDF
25-33
Siti Aisyah
PDF
34-43
Cica Wiswanti, Difa Ul Husna
PDF
44-52
Anwar Anwar
PDF
53-59
Imam Yuliadi, Sumitro Sumitro
PDF
60-67
Masayu Endang Apriyanti, Syahid Syahid
PDF
68-76
Fatimah Azis, Sam'un Mukramin, Risfaisal Risfaisal
PDF
77-85
Nur Inayati Saiful, Rudiyansyah Rudiyansyah, Sri Lestari Aslam
PDF
86-92
Paskalina Widiastuti Ratnaningsih, Ria Triayomi
PDF
93-100
Leni Nurul Kariyani
PDF
101-105
Hesti Pudyastuti, Euis Mulyaningsih
PDF
106-114
Muhammad Afdal, Sulvahrul Amin
PDF
115-125