Equilibrium: Jurnal Pendidikan

Equilibrium: Educational Journal with ISSN Print: 2339-2401 and ISSN Online: 2477-0221 is a peer-reviewed journal for the publication of scientific articles in the fields of education and sociology, which is open to lecturers, teachers, and the public as needed. Meanwhile, the journal equilibrium publication space is in the fields of education, social, culture; current issues of contextual as pure and applied science; research results (qualitative, ethnography, phenomenology, case studies), assessment and development of thesis / thesis / dissertation / research results that have never been published in other media. Equilibrium Journal of Education has collaborated with the Center for Conservation of Cultural Values of South Sulawesi. The equilibrium journal is published by the Sociology Education Study Program, 3rd Floor FKIP Building, Muhammadiyah University of Makassar.

Equilibrium: The Journal of Education has been National Accredited by the Ministry of Research, Technology and Higher Education in 2019. 

Equilibrium: Jurnal Pendidikan dengan ISSN Cetak: 2339-2401 dan ISSN Online: 2477-0221 merupakan Jurnal Peer ulasan untuk publikasi artikel ilmiah di bidang pendidikan dan sosiologi, yang terbuka untuk para dosen, guru, dan masyarakat sesuai kebutuhan. Sedangkan ruang publikasi jurnal equilibrium adalah bidang pendidikan, sosial, budaya; isu-isu mutakhir kontekstual sebagai ilmu murni dan terapan; hasil penelitian (kualitatif, etnografi, fenomenologi, studi kasus), penilaian dan pengembangan skripsi / tesis / disertasi / hasil penelitian yang belum pernah dipublikasikan di media lain. Equilibrium Jurnal Pendidikan telah melakukan kerjasama dengan Balai Pelestarian Nilai Budaya Sulawesi Selatan. Jurnal equilibrium diterbitkan oleh Program Studi Pendidikan Sosiologi, Gedung FKIP Lantai 3, Universitas Muhammadiyah Makassar. 

Equilibrium : Jurnal Pendidikan Telah Terakreditasi Nasional oleh Kemenristek Dikti Tahun 2019. 

Direktorat Jenderal Penguatan Riset dan Pengembangan, Kementerian Riset, Teknologi, dan Pendidikan Tinggi Republik Indonesia (Nomor: 36 / E / KPT / 2019) Berlaku hingga 2022 (Hal 84 No 226). 

  

 


Journal Homepage Image

Vol 9, No 2 (2021): EQUILIBRIUM JURNAL PENDIDIKAN

Table of Contents

Articles

Awaluddin Awaluddin, Mega Trishuta Pathiassana, I Putu Widiantara, Harjito Harjito
PDF
126-133
Anif Muchlashin
PDF
134-142
Syahrul Ramadhan
PDF
143-149
Ilmi Mustafidhah Rokhimah
150-160
Ach. Nurholis Majid
PDF
161-169
Galuh Andi Luxmana
PDF
170-176
Anis Nurhasanah, Siti Maspuroh, Pajar Milawati
PDF
177-187
Anis Nurhasanah, Ariadi Ariadi, Imah Rosidah
PDF
188-196
Yuni Kasmawati
PDF
197-207
Karina Arfany Arfah, Risfaisal Risfaisal, Fiska Pebrianti
PDF
208-214
Samar Samar, Rudiyansyah Rudiyansyah, Nur Inayati Saiful
PDF
215-227
Ardi Putra, Dhani Akbar, Ryan Anggria Pratama, Derlina Siregar
PDF
228-234
Jamaluddin Arifin
PDF
235-241