PENGARUH LOKASI DAN HARGA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PADA RESTORAN SINGAPORE DI KOTA MAKASSAR
Abstract
The type of research used in this study is quantitative. The population in this study were all consumers who visited the Singapore restaurant. Sampling using nonprobability sampling, with type of accidential sampling method. Data collection techniques using questionnaires with Likert scale that each has been tested and has fulfilled the validity and reliability requirements. Data analysis technique used in this research is multiple linear regression. The result of multiple linear regression analysis shows that the variables of location and price simultaneously have a positive relation to consumer purchase result. This can be proven from the value of Fcount(14,649 ≥ 5,698) with a significance value (sig) of 0.00 ≤ 0.05 (a = 5%). The result of multiple linear regression analysis showed that Based on the result of t test the location variable is negative with tcount of 0,319 <ttable value 2,051 and significance value equal to 0,752 ≤ 0,05. This indicates that location variable has negative and insignificant effect to purchasing decision variable and based on result of t test of positive value variable with tcount value 5,406 ≤ ttable value 2,051 and significance value equal to 0,00 ≥ 0,05. This shows that the variable of product price have positive and significant effect to consumer purchase decision variable.
References
Abdullah, T. Dan Tantri, F. 2017. Manajemen Pemasaran, Edisi 1, Cetakan 6. Rajawali Pers : Depok
Agnes Ligia Pratisitia Walukow. 2014. Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Promosi Dan Lokasi Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Di Bentenan Center Sonderminahas.(Https://Ejournal.Unsrat.Ac.Id/Index.Php/Emba/Article/View/5969/5488) Di Akses Pada Tanggal 30 Januari 2018
Amrullah, A. R. 2016. Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan,Harga Dan Lokasi Terhadap Kepuasaan Pelanggan (Studi Pada Bengkel Caesar Semarang). Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, (Online), Vol. 5, No. 7 (Https://Ejournal.Stiesia.Ac.Id/Jirm/Article/Viewfile/1587/1549) Di Akses Pada Tanggal 23 Januari 2018
Angraini,Lusi.2011.Populasidansample(Online)(Http://Lusiangraini.Blogspot.Co.Id/2011/12/Popula Si-Dan-Sample.Html/M=1) Di Akses Pada Tanggal 30 Januari 2018
Assauri, S. 2011. Manajemen Pemasaran Dasar, Konsep, Dan Strategi, Jakarta: Pt. Rajagrafindo Persada. Di Akses Pada Tanggal 20 Maret
Febri Tri Bramasta Putra, (2012) Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga, Dan Kepuasan Pelanggan Terhadap Loyalitas Pelanggan Di Bengkel Mobil Rapiglass Autocare Semaranghttp://Ejournal-S1.Undip.Ac.Id/Index.Php/Dbr Volume 1, Nomor 1, Tahun 2012 Di Akses Pada Tanggal 05 Februari 2018
Iwan Faruk Abdulloh (2016)Pengaruh Citra Merek,Kualitas Produk, Harga Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Motor Beathttps://Ejournal.Stiesia.Ac.Id/Jirm/Article/View/2581/2315 Vol 5 No 8 Tahun 2016 Di Akses Pada Tanggal 05 Februai 2018
Rahman, A., & Rasulong, I. (2015). Empowerment Of Creative Economy To Improve Community Incomes In Takalar Regency. Iosr Journal Of Business And Managementver, 17(4), 2319-7668.
Rasulong, I. (2011). Faktor Penentu Motivasi Dan Kepuasan Kerja Karyawan Di Universitas Muhammadiyah Makassar. B Alance, 7(2), 51.
Rasulong, I. (2012). Implikasi Dana Perimbangan Terhadap Pertumbuhan Ekonomi Dan Dampaknya Terhadap Pendapatan Asli Daerah Kabupaten Takalar. Jeb, 8(2).
Rahim, A. R., Rasulong, I., Jusriadi, E., & Adzim, F. (2016). Strategi Implementasi Model Pengembangan Wirausahawan Muda Bagi Masyarakat Pesisir Kabupaten Takalar. Balance, 14(02).
Rasulong, I. (2011). Pemahaman Nasabah Tentang Konsep Mudharabah (Studi Pada Bmt Ditha Anugerah Abadi Makassar). Jurnal Ekonomi Balance, 7(1), 32-42.
Rusydi, M., & Rasulong, I. (2009). Dampak Kredit Rentenir Terhadap Keuntungan Usaha Pagandeng Sayur Di Kecamatan Pallangga Kabupaten Gowa. Jurnal Ekonomi Balance, 5(2), 159-167.
Rasulong, I., & Asdi, M. A. S. Model Pengembangan Wirausahawan Muda Bagi Masyarakat Pesisir Kabupaten Takalarlupiyoadi, Rambat Dan A Hamdani. 2009. Manajemen Pemasaran Jasa. Jakarta : Salemba Empat Di Akses Pada Tanggal 20 Maret 2018
Manap, H. A, 2016 .Revolusi Manajemen Pemasaran, Edisi Pertama. Mitra Wacana Media : Jakarta Di Akaes Pada Tanggal 13 Februari 2018
Malau, H. Ph, D. 2017. Manajemen Pemasaran Teori Dan Aplikasi Pemasaran Era Tradisional Sampai Era Modernisasi Global. Bandung : Penerbit Alfabeta Di Akses Pada Tanggal 06 Februari 2018
Sugiyono. 2017. Metode Penelitian Pendidikan, Pendekatan Kuantitatif Kulitataif Dan R&D.Alfabeta : Bandung Di Akses Pada Tanggal 06 Februari 2018
Tunis,A. J. 2016. Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Di The Secret Factory Outlet Bandung. Pariwisata, (Online), Vol Iii No 2 (Http://Ejournal.Bsi.Ac.Id/Ejournal/Index.Php/Jp/Article/View/902) Di Akses 9pada Tanggal 10 Februari 2018
DOI: https://doi.org/10.26618/profitability.v3i1.2505
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal ilmu Manajemen Profitability is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.