KRISIS EKONOMI GLOBAL DAN KEGAGALAN KAPITALISME

Hasbiullah Hasbiullah

Abstract


Abstrack

This research aims to determine the economic crisis of the late and impacts globally, such as the case of the sub-prime mortgage (residential mortgages in the US) or failure of the capitalist system that is applied in the United States that led to the penyengsaraan people. Competition is the key word globalization. It includes competitions in facing the law of the jungle, the strong will prevail while the weak will be crushed.

Keywords: Globalization, Capitalism and Economic Crisis.


Penulisan ini bertujuan untuk mengetahui krisis ekonomi yang terjadi akhir-akhir ini dan dampak yang ditimbulkan secara global, seperti kasus sub-prime mortgage (KPR perumahan di Amerika) atau kegagalan sistem kapitalisme yang diterapkan di Amerika yang berujung pada penyengsaraan rakyat. Kompetisi adalah kata kunci globalisasi. Ini meliputi kompetisi dalam menghadapi hukum rimba, yang kuat akan menang sedangkan yang lemah akan tergilas.

Kata Kunci: Globalisasi, Kapitalisme, dan Krisis Ekonomi.


Full Text:

PDF

References


Azizy, A. Qodri. 2004. Melawan Globalisasi. Pustaka Pelajar. Jogjakarta.

Bank Indonesia. 2008. Kajian Ekonomi Regional Triwulan III. Jakarta.

Deliarnov. 1997. Perkembangan Pemikiran Ekonomi. Rajawali Press. Jakarta.

Perkins, John. 2005. Confessions of an Economic Hit Man. Terjemahan Bahasa Indonesia. PT Dinastindo Adiperkasa Internasional.

Rais, M. Amien. 2008. Agenda Mendesak Bangsa, Selamatkan Indonesia. PPSK Press. Jakarta.

Stiglitz, Joeph E. 2006. Dekade Keserakahan, Era ’90-an dan Awal Mula Petaka Ekonomi Dunia. PT Cipta Lintas Wacana. Tangerang.




DOI: https://doi.org/10.26618/jeb.v5i2.615

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2017 BALANCE : JURNAL ILMU EKONOMI



View My Stats

Flag Counter