PENTINGNYA KONSEP DAN STRATEGI PEMASARAN DALAM MENGHADAPI PERSAINGAN BISNIS

Muhammad Aris Pasigai

Abstract


Abstrack

 

In the era of globalization, where the level of business competition is very keen, then every company should pay attention to one aspect that is vital in the management of the company is the field of marketing. By using concepts and marketing strategies to engage in business activities, it is hoped the company could face competition as well as to business success for the company concerned.

Key Word : Concept, Marketing Strategy, Business Competition

Abstrak

Dalam era globalisasi, dimana tingkat persaingan bisnis yang sangat tajam, maka setiap perusahaan harus memperhatikan salah satu aspek yang sangat vital dalam manajemen perusahaan yaitu bidang pemasaran. Dengan menggunakan konsep dan strategi pemasaran dalam menjalankan kegiatan bisnis, diharapkan perusahaan dapat menghadapi persaingan sekaligus dapat meraih  keberhasilan  bisnis bagi perusahaan bersangkutan.

Kata Kunci : Konsep, Strategi Pemasaran, Persaingan Bisnis


Full Text:

PDF

References


Basu Swastha DH, Azas-Azas Marketing, Edisi Ketiga, Liberty, Yogyakarta, 1984.

Basu Swastha DH, Irawan, Manajemen Pemasaran Modern, LAMP, Yogyakarta, 1981.

Cravens, W. David, Pemasaran Strategis, Edisi Keempat, Jilid I & II, Erlangga, Jakarta, 1996.

Kotler, Philip, Manajemen Pemasaran : Analisis, Perencanaan, Implementasi, Dan Pengendalian, Edisi Kedelapan, Jilid I & II, Salemba Empat, Jakarta, 1995.




DOI: https://doi.org/10.26618/jeb.v5i1.581

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2017 BALANCE : JURNAL ILMU EKONOMI



Creative Commons License
Balance : Journal of Economics

Is Licenced Under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

View My Stats

Flag Counter