MENGEMBANGKAN MOTORIK ANAK USIA DINI MELALUI PERMAINAN EDUKATIF

Indra Jauharini Amri

Abstract


The game is one medium of education and learning for early childhood that has significance for the growth and development of children including early childhood motor development. While early childhood is an important period for the body and future of the child. And the world of children is the world of play, so learning is needed for advice. Therefore, educational games are very much needed in learning to develop children's motor skills


Full Text:

PDF

References


Coughlin, Pamela. Alih bahasa Juwita, Kenny Dewi. (1998). Menciptakan Kelas Yang Berpusat pada Anak. Jakarta: Children Resources International

Depdiknas, Dirjen PMPTK, Direktorat PTKPNF, 2006. Konsep Dasar Pendidikan Anak Usia Dini (PAUD). Jakarta: Depdiknas, Dirjen PMPTK, Direktorat PTKPNF

Depdiknas, 2006 Pedoman Teknis Penyelenggaraan Pos PAUD (Direktorat PAUD,

Djamarah, Bahri. 2000. Guru dan Anak Didik dalam Interaksi Edukatif. Jakarta: Bhineka Cipta.

Hurlock B. Elizabeth. 1978. Perkembangan Anak. Jakarta: Erlangga.

___________ 1994. Psikologi Perkembangan Suatu Pendekatan Sepanjang Rentang Kehidupan. Jakarta: Erlangga.

Jamaris, Martini. 2003. Perkembangaan dan Pengembangan Anak Usia Taman Kanak-kanak. Jakarta: UNJ

Kenny Dewi. 1998. Menciptakan Bahan Ajar Yang Berpusat pada Anak. Jakarta: Children Resources International

Kostelnik, Marjorie, et.al. 1999. Developmentally Appropriate Curiculum. New Jersey: Merrill

Nakita. 2005. Pilih Permainan Edukatif Agar Si Kecil Tekun. Jakarta: Gramedia.

Nugraha, Ali. 2003. Kiat Merangsang Kecerdasan Anak. Cet 1. Jakarta : Puspa Swara.

Patmonodewo, Soemiarti. 2003. Pendidikan Anak Prasekolah. Jakarta: Rineka Cipta




DOI: https://doi.org/10.26618/jk.v4i2.2116

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Flag Counter