INFLUENCE OF PRODUCT QUALITY ON CUSTOMER LOYALTY OF TOYOTA PARTS IN PT. HADJI KALLA SOPPENG BRANCH

Muhammad Amir

Abstract


Muhammad Amir, 2018. Effect of Product Quality on Customer Loyalty Toyota Parts at PT. Hadji Kalla Branch Soppeng, guided by Kapriani and Yamin Sucipto. This study aims to determine the effect of product quality on customer loyalty in purchasing genuine Toyota parts at PT. Hadji Kalla Soppeng Branch. This study used 53 samples. The analytical method used in this study is deskritif analysis and statistical analysis through simple regression, determination, correlation, and t test. The results of research at PT. Hadji Kalla Toyota Soppeng Branch. Based on the results of the equation Y = 2.63 + 0.96X, correlation analysis (r) = 0.76, correlation coefficient (r2) = 0.58 and hopetesis testing t-count = 8.350> t-table = 1.67528. That there is a significant influence between product quality on customer loyalty at PT. Toyota Hadji Kalla Soppeng Branch.


Keywords


product quality, customer loyalty

Full Text:

PDF

References


Akbar. (2012). Analisis Pengaruh Citra Merek, Harga, dan Kualitas Produk terhadap Keputusan Pembelian Racun Tanaman Pada PT. Harapan Tani. Program Sarjana Universitas Muhammadiyah. Makassar.

Arikunto, S. (2012). Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: Rineka Cipta.

Assauri, Sofyan. (1990). Manajemen Pemasaran Dasar. Konsep dan Strategi. Rajawali Press: Jakarta.

Herman. (2017). Pengaruh Kualitas Produk.Citra Merk dan Lokasi Terhadap Keputusan Pembelian Produk Mobil Mitsubishi Pajero Di Makassar. Program Sarjana Universitas Muslim Indonesia. Makassar.

Irawan., Widjaya, Faried., Sudjoni. (1996). Pemasaran, Prinsip dan kasus, Edisi Kedua. Yogyakarta: BPFE-Yogyakarta.

Kotler, Philip., Gary, Armstrong. (2001). Prinsip-prinsip Pemasaran. Alih Bahasa Imam Nurmawan. Jakarta: Erlangga.

____________(2002). Prinsip-prinsip Pemasaran. Edisi Delapan Jilid Pertama. Jakarta: Erlangga.

____________(2005). Manajemen Pemasaran, Edisi 11 jilid 1 dan 2 Pemasaran, Jakarta: PT. Indeks,Jakarta.

____________(2008). Manajemen Pemasaran, Edisi Ketiga Belas, Jilid 1, Terj. Bob Sabran, MM. Jakarta: Erlangga

____________(2012). Prinsip-prinsip Pemasaran. Edisi 13. Jilid 1. Jakarta: Erlangga.

Lovelock, Christopher & Wirtz. (2007). Service Marketing. Edisi Enam. United States of America: Pearson Prentice Hall.

Lupiyoadi, Rambat. (2001). Manajemen Pemasaran Jasa. Jakarta: Salemba Empat.

Mc Carthy., Perrefault, (2003). Dasar-Dasar Pemasaran. Alih Bahasa Agus Dharma. Jakarta: Erlangga.

Mursalim. (2011). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Peningkatan Penjualan Mobil Toyota. Makassar : Universitas Pepabri Makassar

Rizki. (2009). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Pelanggan (Studi pada pelanggan Fixed-Wire Line Phone). Surakarta: Universitas Sebelas Maret

Robert M. Grant 1995, Analisis Strategi Pemasaran, Penerbit Erlangga Jakarta.

Surachma, (2002). Industri Manajemen Pemasaran, cetakan Kedua. Bandung: Reamaja Rosda Karya Offset .

Sugiyono. (2004) Metode Penelitian Adminstrasi. Bandung: Alfabeta

________. (2008) Metode Penelitian Adminstrasi. Bandung: Alfabeta

________. (2010) Metode Penelitian Adminstrasi. Bandung: Alfabeta

________. (2012) Metode Penelitian Adminstrasi. Bandung: Alfabeta

Swastha, basu. (2002). Azas – Azas Marketing, Edisi Ketiga. Cetakan Kedua. Liberty: Yogyakarta.

Tatik Suryani. 2008. Perilaku Konsumen. Yogyakarta: Graha Ilmu.

Tjiptono, Chandra. (2011). Service Quality & Statisfaction. Yogyakarta: Penerbit Andi.

____(2001). Manajemen jasa, Yogyakarta: Penerbit Andi.

____(2004). Strategi pemasaran. Edisi Kedua. Yogyakarta: Penerbit Andi.

____(2005). Prinsip-Prinsip Total Quality Service, Yogyakarta : Penerbit Andi

Ujang Surmawan 1986, Perilaku Konsumen, Penerbit Ghalia Indonesia, Bogor.

Umi Narimawati. 2007. Riset Manajemen Sumber Daya Manusia, Aplikasi Contoh dan Perhitungan. Jakarta : Agung Media.

Winardi. (1998). Azas-Azas Marketing. Bandung: Alumni.




DOI: https://doi.org/10.26618/jeb.v15i2.2187

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2019 Jurnal Ekonomi Balance

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

View My Stats

Flag Counter