THE EFFECT OF TEACHER EDUCATION AND DISCIPLINE ON THE PERFORMANCE OF TEACHERS IN SMA NEGERI 2 MAJENE
Abstract
The Effect of Teacher Education and Work Discipline on Teacher Performance of Majene 2 Senior High School. This study aims to determine whether Education has an effect on Teacher Performance in Majene 2 High School and to determine whether Work discipline influences Teacher Performance in Majene 2 Senior High School. The type of research data used is quantitative data using data analysis techniques. Data collection methods are used with questionnaire, interview and documentation techniques. This research was conducted for three months from January to March 2019. The results showed that there was no significant effect of education on the performance of the teachers of Majene 2 High School and there was a significant effect of work discipline on the performance of Majene 2 High School teachers.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ghozali, Imam. 2009. Aplikasi SPSS. Semarang: Badan Penerbit Diponegoro.
Hamalik, Oemar. 2007. Manajemen Pendidikan. Ketenaga kerjaan Pendekatan Terpadu. Jakarta: Bumi Aksara
---------------------2009. Proses belajar Mengajar. Bandung: Bumi Aksara.
Hasibuan, Malayu. 2009. Manajemen SDM. Jakarta: Bumi Aksara
Herabudin. 2009. Administrasi dan Supervisi Pendidikan. Bandung: Pustaka Setia.
Mangkunegara, Anwar Prabu. 2010. Evaluasi Kinerja SDM. Bandung: Refika Aditama.
Mardalis, 2009. Metode Penelitan Jakarta: Bumi Aksara
Mulyasa, 2007. Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan. Bandung: Rosdakarya.
-----------------------2009. Menjadi kepala sekolah Profesional. Bandung: Rosdakarya.
----------------------2011. Menjadi Guru Profesional. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Notoatmodjo, Soekidjo. 2003. Pengembangan Sumber Daya Manusia. Jakarta: Rineka Cipta.
Nurhidayati, UM. 2009. Pengaruh Tingkat Pendidikan terhadap Kinerja Karyawan pada Perusahaan Jasa Konstruksi
http://karya-ilmiah.um.ac.id/index.php/TS/article/view/4452
Olah Data Kuesioner Tahun 2019
Majene: STIE Yapman Majene.
Peraturan Menteri Pendidikan Nasional Nomor 16 Tahun 2007 Tentang Standar Kualifikasi Akademik dan Kuailifikasi Guru
Profil SMA Negeri 2 Majene Tahun 2019
Saondi. Ondi dan Suherman, Aris. 2010. Etika Profesi Keguruan. Bandung: Rafika Aditama
Sardiman, 2006. Interaksi dan Disiplin Belajar Mengajar. Jakarta: Grafindo Persada
Sastrohadiwiryo, 2003. Manajemen Tenaga Kerja Indonesia: Pendekatan Administratif dan Operasional. Jakarta: Bumi Aksara
Soeprihanto, John. 2009. Penilaian Kinerja dan Pengembangan Guru Edisi Pertama. Yogyakarta: BPFE
Sofyandi, Herman. 2008. Manajemen Sumber Daya Manusia. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Sudjana.2005. Metode Statistik. Bandung: Tarsito Bandung
Sugiyono. 2013. Metode Penelitian Manajemen. Bandung: Alfabeta.
Suharsimi. 2006. Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: Rineka Cipta.
Suryabrata, Sumadi. 2004. Metodologi Penelitian.Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
---------------------2009. Dasar dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.
Undang Undang No 14 Tahun 2005 Tentang Guru dan Dosen
Undang Undang No 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional
Usman, Husaini. 2009. Manajemen Teori Praktik dan Riset Pendidikan. Jakarta: Bumi aksara
Yamin, Martinis dan Maisah. 2010. Standarisasi Kinerja Guru. Jakarta: Gaung Persada.
Zainal Abidin, Fudin. 2013. Pengaruh Disiplin Terhadap Kinerja Karyawan pada PT. Bekatama Putra Gegana Bandung. Bandung: Universitas Winaya Mukti, Fakultas Ekonomi.
DOI: https://doi.org/10.26618/jeb.v15i1.2153
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Jurnal Ekonomi Balance
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.