SWOT Analysis and Marketing Strategy in Hajj and Umrah Travel Business PT Prima Unggul Global Representative Maros
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Assauri, S. (2002). Manajemen Pemasaran Dasar: Konsep dan Strategi. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Assauri, S. (2011). Manajemen Pemasaran (Edisi ke-11). Jakarta: Rajawali Press.
Baqir Al-Habsi, M. (1999). Fiqh Praktis. Bandung: Mizan.
Dian Wijayanto. (2012). Pengantar Ilmu Manajemen. Jakarta: Gremadia Pustaka Utama.
Gayuh, I. (1999). Buku Pintar Haji dan Umrah. Jakarta: Perpustakaan Warga.
Herdiana Abdurrahman, N. (2015). Manajemen Strategi Pemasaran. Bandung: CV Pustaka Setia.
Kementerian Agama Republik Indonesia. (2020). Tuntunan Manasik Haji dan Umrah. Jakarta: Direktorat Jenderal Penyelenggaraan Haji dan Umrah.
Kuswarno, E. (2013). Metodologi Penelitian Komunikasi Fenomenologi. Bandung: Widya Padjadjaran.
Moleong, L. J. (2006). Metodologi Penelitian Kualitatif (Edisi Revisi). Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Marsuni, N. S., & Rismawati, R. (2018). Analysis of Income and Costs of Business Activity Development at the Business Development Center (P2B) of Makassar State Islamic University. Jurnal Ekonomi Balance, 14(1), 129-136.
Muhammad Sholikhin. (2013). Keajaiban Haji dan Umrah: Mengungkap Pesona Dahsyat Ka'bah dan Tanah Suci. Jakarta: Erlangga.
Octaviani, N. (2017). Strategi Kelompok Bimbingan Ibadah Haji (KBIH) Maqdis dalam Meningkatkan Pelayanan Prima kepada Calon Jamaah Haji Tahun 2017. Jurnal Ilmu Dakwah, 17(1).
Rangkuti, F. (2013). Riset Pemasaran. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Royal Al-Bayt for Islamic Thought. (2024). The Muslim 500: The World’s 500 Most Influential Muslims. Amman: Royal Al-Bayt for Islamic Thought.
Sianipar, S. S. (2016). Strategi Pemasaran Berbasis Online Travel Organizer Fade Journey. [Skripsi tidak diterbitkan].
Sudaryono. (2016). Manajemen Pemasaran: Teori dan Implementasi. Yogyakarta: CV Andi Offset.
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: Alfabeta.
Suliyanto. (2010). Studi Kelayakan Bisnis: Pendekatan Praktis. Yogyakarta: CV Andi Offset.
Suharsimi Arikunto. (1989). Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Bina Aksara.
World Interview: Syamsuddin, Staf PT Travel Prima Unggul Global Cabang Maros.
Zikmund, W. G., & Babin, B. J. (2010). Exploring Marketing Research (Buku 1, Edisi ke-10). Jakarta: Salemba Empat.
DOI: https://doi.org/10.26618/jeb.v21i1.18629
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2025 Jurnal Ekonomi Balance

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.