Analysis of SAKTI User Satisfaction Using the Importance Performance Analysis (IPA) Method
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Amriani, T. N., & Iskandar, A. (2019). Analisis Kesuksesan Implementasi Sistem Aplikasi Keuangan Tingkat Instansi (SAKTI) pada Satuan Kerja di Lingkungan Badan Pendidikan dan Pelatihan Keuangan (BPPK). Kajian Ekonomi dan Keuangan, 3(1), 54–74. https://doi.org/10.31685/kek.v3i1.409
Abdullah, I., Firdaus, A., & Marsuni, N. S. (2023). Entrepreneurial Success Examined through Social Capital and Entrepreneurial Competence among MSME Operators in the PTB Tourist Attraction in Maros City. Economos: Jurnal Ekonomi dan Bisnis, 6(3), 219-232.
DeLone, W. H., & McLean, E. R. (1992). Information Systems Success: The Quest for the Dependent Variable. Information Systems Research, 3(1), 60–95. http://www.jstor.org/stable/23010781
Doll, W. J., & Torkzadeh, G. (1988). The Measurement of End-User Computing Satisfaction. MIS Quarterly, 12(2), 259. https://doi.org/10.2307/248851
Gea, M. (2020). Analisis Tingkat Kepuasan Pelayanan PT BNI Syariah Cabang Medan Dengan Importance Performance Analysis (IPA).
Hadi, M. (2022). Faktor yang Memengaruhi Keberhasilan Implementasi Aplikasi SAKTI Berdasarkan Perspektif Pengguna. Politeknik Keuangan Negara STAN, 390.
Hamzah, Z., Purwati, A. A., Suryani, F., & Hamzah. (2019). Quality Improvement Strategy of Islamic Banking Services in Indonesia Through the Integration of Servqual and Importance Performance Analysis (IPA). Revista, 40(30), 13.
Ilias, A., & Abd Razak, M. (1970). End-user computing satisfaction (EUCS) towards computerised accounting system (CAS) in public sector: a validation of instrument. The Journal of Internet Banking and Commerce, 16(2), 1-17.
Istianah, E., & Yustanti, W. (2022). Analisis Kepuasan Pengguna pada Aplikasi Jenius dengan Menggunakan Metode EUCS (End-User Computing Satisfaction) berdasarkan Perspektif Pengguna. Journal of Emerging Information Systems and Business Intelligence, 03(04), 36–44.
Ives, B., Olson, M. H., & Baroudi, J. J. (1983). The Measurement of User Information Satisfaction. Communications of the ACM, 26(10), 785–793.
Kementerian Keuangan. (n.d.). Diakses Maret 3, 2023. Peluncuran SAKTI Tandai Integrasi Sistem Pengelolaan Keuangan Pemerintah. Jakarta: Direktorat Jenderal Perbendaharaan Kementerian Keuangan. https://djpb.kemenkeu.go.id/portal/id/berita/berita/siaran-pers/3842-peluncuran-sakti-tandai-integrasi-sistem-pengelolaan-keuangan-pemerintah.html
Kotler, P. (2009). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga.
Marsuni, N. S., Arum, R. A., Mariana, L., & Nersiyanti, N. (2023). Abnormal Comparison Analysis of Return and Trading Volume Activity Before and After The Announcement of The Covid 19 Pandemic. Economos: Jurnal Ekonomi dan Bisnis, 6(3), 276-285.
Nasrullah, N., Mariana, L., Marsuni, N. S., & Dharma, S. (2023). The Influence of Soft Skills and Adversity Quotient on Work Readiness of Students in the Faculty of Economics at Muhammadiyah University Makassar. Economos: Jurnal Ekonomi dan Bisnis, 6(3), 247-258.
Nasrudin, E., & Widagdo, A. K. (2020). Determinan Kepuasan Pengguna Sistem Aplikasi Keuangan Tingkat Instansi dan Pengaruhnya Terhadap Individu dan Organisasi. Jurnal Manajemen Perbendaharaan, 1(1), 69–94. https://doi.org/10.33105/jmp.v1i1.351
Nugroho, H. P., & Lestyowati, J. (2020). Analisis Tingkat Kepuasan dan Kepentingan Pengguna Aplikasi SAKTI dengan PIECES Framework. Indonesian Treasury Review Jurnal Perbendaharaan Keuangan Negara dan Kebijakan Publik, 5(2), 93–104. https://doi.org/10.33105/itrev.v5i2.188
Oliver, R. L. (1977). Effect of expectation and disconfirmation on postexposure product evaluations: An alternative interpretation. Journal of Applied Psychology, 62(4), 480–486. https://doi.org/10.1037/0021-9010.62.4.480
Oliver, R. L. (2014). Satisfaction: A Behavioral Perspective on the Consumer. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315700892
Pambudi, K. H. (2018). Analisis Dimensi Kesuksesan Implementasi Sistem Aplikasi Keuangan Tingkat Instansi (Sakti) Pada Satuan Kerja Wilayah Provinsi Jawa Timur Dengan Pendekatan Delone And McLean Information System Success Model. Universitas Brawijaya.
Pibriana, D., & Fitriyani, L. (2022). Penggunaan Model EUCS Untuk Menganalisis Kepuasan Pengguna E-learning Di MTs N 2 Kota Palembang EUCS Model Usage to Analyze E-learning User Satisfaction at MTs N 2 Palembang. Dalam JTSI (Vol. 3, Nomor 1).
Saputra, A., & Kurniadi, D. (2019). Analisis Kepuasan Pengguna Sistem Informasi E-Campus di IAIN Bukittinggi Menggunakan Metode EUCS. Jurnal Vokasional Teknik Elektronika dan Informatika, 7(3), 58–66. http://ejournal.unp.ac.id/index.php/voteknika/index
Setiadi, B., K, K., Risdwiyanto, A., Ady Bakri, A., & Arief, I. (2023). The Application of Delone and Mclean Framework to Analyze the Relationship Between Customer Satisfaction and User Experience of Mobile Application. Jurnal Sistim Informasi dan Teknologi, 84–89. https://doi.org/10.37034/jsisfotek.v5i1.207
Sudarto. (2019). Pengembangan Integrated Financial Management Information System (IFMIS) di Indonesia. Indonesian Treasury Review: Jurnal Perbendaharaan, Keuangan Negara, dan Kebijakan Publik, 4(2), 87–103. https://doi.org/https://doi.org/10.33105/itrev.v4i2.127
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif. Bandung: Alfabeta.
Tjiptono, F., & Chandra, G. (2017). Pemasaran Jasa. Jawa Timur: Penerbit Banyumedia Publishing, Ikapi.
Wahid, F. (2011). Explaining Failure Of E-Government Implementation In Developing Countries: A Phenomenological Perspective. Dalam Seminar Nasional Aplikasi Teknologi Informasi. http://go.worldbank.org/M1JHE0Z280
DOI: https://doi.org/10.26618/inv.v6i1.14371
Refbacks
- There are currently no refbacks.