Utilization of Quizizz Platform in the Learning Evaluation Process
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
AH, S. (2013). Media Pembelajaran Interaktif-Inovatif. Kaukaban Dipantara.
Budiarti, R. S., Kurniawan, D. A., & Rivani, P. A. (2022). A study of interests and science process skills. Jurnal Inovasi Pendidikan IPA, 7(2), 195–212. https://doi.org/10.21831/jipi.v7i2.42676
H., N., Gani, H. A., Pratama, M. P., & Wijaya, H. (2021). Development of an Android-based Computer Based Test (CBT) In Middle School. Journal of Education Technology, 5(2), 272–281. https://doi.org/10.23887/jet.v5i2.33527
Hidayati, T., & Budiarti, E. (2022). Pengaruh Penggunaan Aplikasi Quizizz Sebagai Game Edukasi Untuk Meningkatkan Kemampuan Kognitif Anak Usia Dini Di Tk Anak Bangsa. Al-Abyadh, 5(1), 42–50. https://doi.org/10.46781/al-abyadh.v5i1.502
Manurung, M., Kirana, W. D., & Sari, D. E. (2021). Pemanfaatan Teknologi Media Pembelajaran Daring pada Masa Pandemi Covid–19. Prosiding Seminar Nasional PBSI-IV Tahun 2021, 307–312. http://digilib.unimed.ac.id/43419/
Nada, Q., & Nuriadin, I. (2022). Edupreneurship : Pemanfaatan Video Pembelajaran pada Platfom Youtube. 01(02), 158–161.
Nuryanti, S. (2022). Meningkatkan Minat Belajar Siswa pada Penggunaan Media Pembelajaran Power Point di SD Negeri Inpres 2 Koya Barat. Formosa Journal of Multidisciplinary Research, 1(6), 1311–1318. https://doi.org/10.55927/fjmr.v1i6.1397
Ramly, R. A., & Ayu, S. (2022). Pengaruh Media Sosial Terhadap Hasil Belajar Siswa. Jurnal Kependidikan Media, 11(3), 107-119.
Ramly, R. A., & Ilham, I. (2022). Penggunaan Quipper School Terhadap Hasil Belajar Siswa Smp Negeri 2 Campalagian Polewali Mandar. Jurnal Kependidikan Media, 11(2), 65-74.
Kurniati, R., & Ramly, R. A. (2022). Development Of Macromedia Flash Module In The Learning Media Course Faculty Of Teacher Training And Education University Of Pejuang Republik Indonesia. Mapan: Jurnal Matematika Dan Pembelajaran, 10(2), 366-384.
Pratama, A. T., Nana, N., & Sulistyaningsih, D. (2021). Pemanfaatan Aplikasi Quizziz Dalam Pembelajaran Fisika Pada Materi Fenomena Kuantum. EduFisika, 6(1), 34–40. https://doi.org/10.22437/edufisika.v6i1.10981
Pratama, M. P., Al-gifari, M. K. G., & Pertiwi, A. (2022). Aplikasi Notifikasi Tagihan Penggunaan Air Pelanggan PDAM Kota Makassar Berbasis SMS Gateway Menggunakan Metode FIFO ( First In First Out ). Patria Artha Technological Journal, 6(2), 168–173.
Pratama, I. G. P., Hanif, M., Ramly, R. A., & Khotimah, D. K. (2023, July). Pengembangan Media Belajar Pjok Berbasis Aplikasi Smart Learning Di Masa Pandemi. In SIPTEK: Seminar Nasional Inovasi Dan Pengembangan Teknologi Pendidikan (Vol. 1, No. 1).
Purba, L. S. L. (2019). Peningkatan Konsentrasi Belajar Mahasiswa Melalui Pemanfaatan Evaluasi Pembelajaran Quizizz Pada Mata Kuliah Kimia Fisika I. Jurnal Dinamika Pendidikan, 12(1), 29. https://doi.org/10.33541/jdp.v12i1.1028
Talukdar, S., Singha, P., Mahato, S., & Pal, S. (2020). Remotesensing-12-01135-V2.Pdf.
DOI: https://doi.org/10.26618/jkm.v12i2.11932
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Jurnal Kependidikan Media
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
View My Jurnal Kependidikan Media Stats
Kromatin: Jurnal Kependidikan Media is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 Internasional License. Copyright © Educational Technology Department, Universitas Muhammadiyah Makassar. (p-ISSN 2089-8444, e-ISSN 2964-7355)